Friday 13 January 2012

Percutian yang gagal.....

Wah...dah lama x update blog ni...fuh..fuh..fuh...sawang dah banyak ni...hehehehe....sebenarnya banyak cerita yang nak si share kan....cuma x ade masa nak update....

Sepanjang percutianku pada hujung tahun yang lalu...cewah....banyak kejadian dah berlaku, lain yg di plan lain yang jadi....niat nak bercuti hujung tahun nampaknya x berapa nak sampai. Sepanjang seminggu bercuti aku & anak2 ade jer berlegar2 kat umah....abah dorang demam....huh , terus x jadi g memana.....time2 ni la dia nak demam...

Aku x berani drive jejauh...just jalan2 g sabak...masuk muzium yg x berapa nak muzium sgt la ..tapi 1 perkara aku minat di muzium ni apabila ade sebuah rumah warisan yang designnya mmg menarik hati aku..esok2 kalau aku nak buat rumah aku nak rumah kayu yg macam tu...best..jiwaku hidup didalamnya...hehehehee



Rumah Warisan


Dalam pada tu, seminggu tu aku ditugaskan oleh adik lelaki bongsu aku untuk menggubah hantarannya....nak x nak buat la jugak...aku x pandai nak gubah...tapi boleh la....temanya hitam + silver. Alhamdulillah siap akhirnya, dan majlis pun dah berlangsung pada 1/1/2012.....Maklumlah 1st time wat gubahan, ...adelah yg ok x oknya sana sini...tapi yg bestnya, sebelah pihak pompuan sangat suke dgn gubahan aku....kembang kincup la...hehehehee.

Antara barang hantaran Acu


Nak d jadikan cerita, sepanjang perjalanan nak ke rumah bakal adik ipar ni, macam2 hal jadi...lebih2 lagi dengan keta aku....mak oi.....mujur la sampai, ekon dah mula kejap sejuk kejap panas...meragam pulak keta ni time ni....berpeluh gak nak sampai...mase balik plak ekon tu blh plak sejuk ya hamat....kira okla dari panas x tentu pasal tadi tu....tapi tiba kat sg besar, kereta aku tu bagai nak meletop di buatnya....bayangkanla, seolah2 kita tarik tin kosong dalam 10-15 biji kat jalan raya...gi mana bunyinya...hahahahhaaa...klontang..klonteng....kletung....harap2 x de pape la...sampai gak akhirnya depan umah...fuh...! Lega....esoknya bawak g workshop, rupanya bearing ekon pecah....patutla kejap panas kejap x....
Kena tukar la ini macam....

x bercutilah aku kesudahannya......tunggu cuti bulan 3 nantilah.....gatal jer rasa kaki ni nak g jalan...hehehehee

No comments:

Post a Comment