Tuesday 20 December 2011

...Corat coret pagi Rabu di Sabak Bernam....

....Skip keja hari ni....g kursus kat Kolej Komuniti...hah..! Pagi-pagi dah hirup udara segar dari Sungai Sabak ..Segarnya...nyamannya...biasa ade geng yang follow g kursus..hari ni aku sesorg gi gantikan orang, ade juga member yg g, tapi x berapa la geng sangat....havoc dia x mcm pergi dengan geng sendiri...

Minggu ni x banyak xtvt yang dibuat, banyak sangat kenduri ...next week baru nak g jalan2...minggu ni , minggu membuat persiapan "back to school"...alhamdulillah, anak2 sangat happy sebab dapat kelengkapan serba baru...kasut , baju & semuanya serba baru....mujur ade suami yang memahami ....persediaan awal... thank you darling...

Kalau nak mengenang kisah lalu, aku teringat saja tentang kisah masa lalu aku sewaktu kanak2.... mak & bapak ku seorang yang sangat sederhana dalam apa jua hal...walau pun mereka mampu ,lebih2 lagi dalam hal2 kelengkapan persekolahan, jauh berbeza sangat dengan zaman aku membesarkan anak2 ku sekarang...

Entahla aku rasa semasa zaman aku dulu pakaian sekolah ku sikit sangat....setahun hanya sepasang yg dapat di ganti...selebihnya guna yang lama2 punya....tapi aku cukup menjaganya...kasut sekolah selagi boleh pakai & x koyak, aku tetap pakai .....x mcm sekarang...aku tengok sendiri anak2 ku....koyak sikit dah malu nak ke sekolah....huh..." aleman " betul.

Result exam x usah cakap la....every year 1,2,3 mmg dah dalam tangan.....tapi kalu nak banding dengan zaman anak aku sekarang ni...jauh beza.....Cerita tentang result, aku teringat kisah anak aku si Ain yg manis. Waktu lepas exam abah dia bertanya..dialognya lebih kurang mcm ni lah....

Abah : " Ain dah dapat keputusan? dapat no. berapa?"
Ain : " Dah...."
Abah : " Mesti Ain dapat bawah 10 kan..?"
Ain : "Eh ..x lah...."
Abah : " Belas belas kan..?"
Ain : " X lah abah...."
Abah : " Habis, puluh puluh...? mesti 20an kan...?"
Ain : " Bukanla abah.....32 la abah..."
Abah : "?????? Pening abah mcm ni ain...."

Dengan bangganya cakap macam tu....mujurlah dia duduk dalam kelas pertama daripada 6 kelas.... sebabkan result dia merudum, cuti sekolah ni kenalah g tusyen......padan muka dia....Ain & Nina....blajar rajin-rajin ...u all berdualah harapan ibu....saaaaayang......kamu berdua....

No comments:

Post a Comment